Ray-Ban са очила, наложили се през десетилетията като иконични и култови модели. Чрез своите кампании Ray-Ban доказват, че модата може да върви ръка за ръка с проблемите на съвременното ни общество. Ray-Ban са се доказали като културна икони, която няма как да не бъде забелязана.

Слънчевите очила на Ray-Ban продължават традицията, която стартира през 1929 г. Първоначално очилата биват разработени за армията на САЩ. Те са в състояние да предпазят пилотите от силните отблясъци на голяма височина, като гарантират ясно зрение и правилно цветоусещане. Оригиналните и иновативни модели бързо придобиват масова популярност, след като през 1936 г. очилата, известни като Анти-Блясък (антирефлексни), са представени на широката публика. Формата «авиатор» се налага в модните и филмовите среди.

Още прохождащата марка не се притеснява да експериментира и да използва иновативни материали за рамките. Брандът решително се прехвърля от военната си насоченост към поп културата.  За популярността на Ray-Ban помага значително Холивуд. През 1952 г. излиза моделът на Ray- Wayfarer. След като бива използван на екрана от легенди като Джеймс Дийн през 1955 г. в „Бунтовник без кауза“, а по-късно от Одри Хепбърн в „Закуска в Тифани“, Ray-Ban Wayfarer се превръща в един от най-отличителни модни аксесоари.

В духа бунтарските настроения на 60-те години Ray-Ban представят нови модели, сред които са Olympian I и II, Balorama и Meteor. Превръщат се в култови, след като стават любими на знаменитости като Питър Фонда и Клинт Истууд.

Следващият изключителен пробив на марката е линията Wings, която комбинира ясното усещане на Aviator с революционната единична плака, придаваща футуристичен облик, който е модерен и до днес.

През 80-те години Ray-Ban се превръща в една от задължителните марки, която всяка звезда трябва да притежава в колекцията си. Моделът Aviator се завръща на челните класации. Тук единствено трябва да се спомене филмът “Топ гън“ с участието на Том Круз – други коментари са излишни.

90-те навлизат моделите Clubmaster и Shooter. Важна стъпка за развитието на бранда е включването й към дейността на  Luxottica Group, което се случва през 1999 г.

В началото на XXI в. Ray-Ban разработва и първата колекция очила, предназначена само за деца – Junior. Моделите са с максимална защита на очите, със стилни, удобни и здрави рамки.

През 2007 г. Ray-Ban стартира кампанията NEVER HIDE, която подчертава уникалната способност на марката да комбинира модата с обществените проблеми и индивидуалните потребности. През следващите години Ray-Ban прави иновативни промени спрямо култовите си модели очила, като налага употребата на нестандартни материали и уникални визии. В последната кампания на Ray-Ban IT TAKES COURAGE, която стартира през 2016 г., акцент е борбата човек да бъде смел, с отворено съзнание и да не се спира пред нищо по пътя към личностно съвършенство.