За Oakley всичко започва през 1975 година, когато Джеймс Джанард разполага само с 300$ и една идея: всичко може да бъде подобрено и ще бъде подобрено! Въпросът е от кого и кога! Джанард стартира своя бизнес в гараж, като за наименованието на бъдещата високотехнологична марка използва името на своето куче - „Oakley Anne“. Започва напълно сам и въпреки че в момента е трудно да го повярваме - е продавал от багажника на своя автомобил.

Всеки старт не е лесен, но Oakley е пример как с постоянство, иновативни идеи и въображение може да се постигне всичко. През 1983 г. Oakley се налага в спорта с маски за ски. Първите слънчеви очила на бранда се появяват година по-късно и веднага печелят свои верни последователи със своя „casual“ стил. Служителите на Джанард започват да го наричат „лудия учен“, защото отделя цялото си време за разработката на нови оптични технологии. През 1995 г. компанията набира скорост и регистрира капитал от 230 милиона. Следващата година се присъединява към голямото семейство на Luxottica.

През 2006 г. Oakley придобива Oliver Peoples, производител на изключително луксозни и модерни очила.

Брандът постига големи успехи заради страхотните си дизайни, но главен виновник за налагането на марката са високотехнологичните и функционалните иновации при очилата. Oakley разполага с най-много патенти за технологии и материали. Патентите правят Oakley марка, която не може да бъде копирана, а всеки чифт е шедьовър. Очилата са изработени според специалните нужди на спортисти, военни и обикновени потребители.

Oakley са безкомпромисни що се отнася до качеството. Стъклата им предлагат висок контраст, яркост и рязка визия, с които можете да видите много повече детайли. В същото време, рамките са от специални материали, правещи ги изумително леки.

Oakley са основен спонсор през последните години на Олимпийските игри. Брандът работи върху множество проекти с известни имена от спортния свят като Валентино Роси, Шон Уайт и др.,както и с марки като Ducati.